1) Oficiální název:
- Obec VINAŘE
- Identifikační číslo základní územní jednotky: 534544
2) Důvod a způsob založení:
- Právním základem obce Vinaře je zákon č. 128/2000 Sb., o obcích.
Obec Vinaře je územním samosprávným společenstvím občanů, tvoří územní
celek s právní subjektivitou.
3) Organizační struktura:
- Starosta: Josef Brom
- Místostarosta: Bc. Ivana Nováková
- Ostatní členové zastupitelstva: Dagmar Kovandová, Radka Humlová, Lenka Hypešová
Komise a výbory:
- Finanční výbor – předsedkyně Dagmar Kovandová
- Kontrolní výbor – předsedkyně Radka Humlová
Obec nezřizuje žádné organizace.
4) Kontaktní spojení:
4.1 Kontaktní poštovní adresa: Obecní úřad Vinaře, Vinaře č. 44, 286 01 Čáslav
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu: Obecní úřad Vinaře, Vinaře č. 44, 286 01 Čáslav
4.3 Úřední hodiny: středa od 18:00 do 19:00 hodin
4.4 Telefonní číslo: +420 607 769 616
4.5 Číslo faxu: fax není využíván
4.6 Adresa internetové stránky: http://ou.vinare.cz
4.7 Adresa e-podatelny: ou@vinare.cz
4.8 Další elektronické adresy: ID datové schránky: terby5j
5) Případné platby lze poukázat:
- v hotovosti do pokladny OÚ v místě
- na bankovní účet: 174635647/0300 ČSOB Čáslav
6) IČO:
7) DIČ:
8) Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
8.2 Rozpočet
9) Žádosti o informace:
- písemným dotazem na adresu OÚ Vinaře
- písemným dotazem prostřednictvím webových stránek www.vinare.cz
- prostřednictvím elektronické pošty – email: ou@vinare.cz
- prostřednictvím elektronické pošty s elektronickým podpisem – ou@vinare.cz
- prostřednictvím datové schránky – Obec Vinaře – ID: terby5j
- ústním dotazem v místě
10) Příjem žádostí, stížností a dalších podání:
- písemnou formou na adresu OÚ Vinaře
- prostřednictvím elektronické podatelny ePodatelna
- v některých případech i ústním formou v místě
11) Opravné prostředky:
- Opravné prostředky proti rozhodnutí vydaným obecním úřadem se
podávají ve lhůtách a způsobem stanoveným zvláštními předpisy
(např. zák. č. 71/1967 Sb., o správním řízení). Ve vydaných správních
rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případě
stanoví postup odvolatele při podání odvolání.
12) Formuláře:
- K vyzvednutí na OÚ je formulář “Přihlašovací lístek k trvalému
pobytu”, další formuláře je možné si vyzvednout na pověřeném úřadě – MÚ
Čáslav
- Některé elektronické formuláře ke stažení také na Portálu veřejné správy portal.gov.cz
13) Návody pro řešení nejrůznějších životních situací:
- s žádostí o radu či pomoc je možné kontaktovat Obecní úřad ve Vinařích nebo pověřený Městský úřad v Čáslavi
14) Nejdůležitější používané předpisy:
14.1 Nejdůležitější používané předpisy:
- Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
- Zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči
- Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním
- Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
- Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
- Zákon č. 82/1998 Sb. o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem a o změně zákona České národní rady č. 358/1992 Sb., o notářích a jejich činnosti (notářský řád)
- Zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí
- Zákon č. 148/1998 Sb., o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů
- Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
- Zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení
- Zákon č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje
- Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
- Zákon č. 500/2004 Sb., o správním řízení
- Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
- Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
14.2 Vydané právní předpisy
15) Sazebník úhrad za poskytování informací:
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
- Zveřejňování informací provádí obec na své náklady.
- Sazebník úhrad nákladů spojených s poskytováním informací je přílohou č. 1 směrnice č. 8/2017.
- Nepřesahuje-li souhrnná výše úhrady za výše uvedené úkony částku 30,- Kč, zaplacení této částky se nevyžaduje.
- Překročí-li souhrnná výše úhrady částku 300,- Kč, je její výše
před poskytnutím informace sdělena žadateli a informace bude poskytnuta
pouze s jeho výslovným souhlasem s výší úhrady.
15.2. Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Směrnice č. 8/2017, o poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - schválena usnesením č. 7/6 - 2017 ze dne 15. 11. 2017
16) Licenční smlouvy
16.1 Vzory licenčních smluv
V současné době Obecní úřad Vinaře neposkytuje žádné vzory licenčních smluv.
16.2 Výhradní licence
V současné době Obecní úřad Vinaře neposkytuje žádné výhradní licence.
17) Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.:
Výroční zprávy najdete zde
Další povinně zveřejňované informace:
Poskytnuté informace dle zákona č. 106/1999 Sb., § 5. odst. 3
Povinně zveřejňované informace dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 - GDPR